"Θέλουμε να τελειώσει η εκκαθάριση διότι αναβιώνουν τα χρέη της παλιάς ΠΑΕ"
- Published in Ποδόσφαιρο
Στην εκπομπή AllAboutAris OnAir φιλοξενήθηκε ο Ηλίας Αρκούδης, μέλος της επιτροπής επαγγελματικού αθλητισμού. Αναλυτικά τα όσα είπε:
Αν θα μπορέσει ο Άρης να συστήσει νέα Π.Α.Ε. και να παίξει στην Φούτμπολ Λίγκ του χρόνου: «Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν ό,τι προβλέπουν οι νόμοι. Πιστεύω ο Άρης κινείται σε αυτή την κατεύθυνση και κινείται σωστά για να ολοκληρώσει την εκκαθάρισή του. Ο Άρης πρέπει να κάνει την προσπάθειά του και αν φτάσει σ’ ένα τελικό στάδιο, δεν είμαστε από αυτούς που θα κλείσουνε τα μάτια. Από την άλλη όμως να δούμε και τα βήματα του Άρη. Μόλις σήμερα, δημοσιεύτηκε ο ισολογισμός έναρξης εκκαθάρισης, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δύο χρόνια. Εμείς από την πλευρά μας, να είστε σίγουροι ότι είναι δυνατόν θα το κάνουμε. Δεν μπορούμε να παραβούμε το νόμο, αλλά δεν θα κλείσουμε τα μάτια σε περίπτωση που έχουν φτάσει στο τελικό τους στάδιο και απομένει η τυπική υπόθεση. Από την άλλη όμως και ο Άρης θα πρέπει να κάνει τα βήματά τους πιο έντονα. Ο κ. Καρυπίδης δεν παύει να είναι σήμερα ο μεγαλομέτοχος της Βέροιας. Δεν έχει αποποιηθεί των μετοχών του. Χρονικά έχει περιθώριο να το κάνει, αλλά δεν είναι το πιο σωστό να τρέχει παράλληλα με την Βέροια και τον Άρη. Πέρυσι είδατε τι συνέβη στην περίπτωση Παναχαϊκής-Λάρισας. Μια εβδομάδα πριν αρχίσει το πρωτάθλημα ο κ. Κούγιας είχε δύο Π.Α.Ε. Από την εμπειρία σας λέω ότι, καλό είναι κάποιος να μόνο ασχολείται με την ομάδα που θέλει. Δεν πρέπει να κρατάμε μέχρι τελευταίας στιγμης την επιφύλαξη. Επειδή δεν είναι εύκολη διαδικασία να μεταβιβαστεί μία Π.Α.Ε. Α΄ Εθνικής, θα πρέπει να εξασφαλίσει από τώρα την διάδοχη κατάσταση στην Βέροια. Προσωπικά θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου, αν δω ότι ο Άρης έχει κάνει όλα τα βήματα που χρειάζονται, έχει φτάσει την εκκαθάριση στο… αμήν και απομένουν τυπικοί λόγοι, δεν θα σταθώ στον τύπο της τελευταίας στιγμής. Από την άλλη όμως, δεν μπορούμε να παραβούμε και τον νόμο».
Για το γεγονός ότι ο Πανσερραϊκός πήρε άδεια και αγωνίζεται κανονικά στην Φούτμπολ Λιγκ:
«Κάποια στιγμή, έπρεπε να μπει μια γραμμή. Αν συνεχίσαμε να δίναμε εσαεί και στον Άρη και στον Ο.Φ.Η. και σε όποιον άλλον, δεν θα έπρεπε κάποια στιγμή να τελειώσει όλο αυτό; Πολλέ ομάδες πέφτουνε για να ξεκινήσουν χωρίς χρέη. Δεν είναι πάντα κόλπο αυτό, αλλά είναι γεγονός ότι έχουν χαθεί πάρα πολλά λεφτά για το Ι.Κ.Α., για το ελληνικό δημόσιο, για προπονητές για παίκτες και πάει λέγοντας».
Σε περίπτωση που ο ΑΡΗΣ δεν ολοκληρώσει τους επόμενους μήνες την εκκαθάριση και αποφασίσει να συστήσει καινούργια Π.Α.Ε.: «Σ’ εμάς θα φτάσει το θέμα, όταν η Π.Α.Ε. που θα ιδρυθεί, γιατί είναι πιθανόν να μπορέσει να ιδρυθεί, θα έρθει να μας ζητήσει πιστοποιητικό να παίξει στο πρωτάθλημα. Δεν ξέρω πάντως σε ποια φάση της διαδικασίας θα φτάσει σ’ εμάς, γιατί εμπλέκεται και το Υπουργείο Ανάπτυξης, μεσολαβούμε κι εμείς. Το Υπουργείο από την πλευρά του έχει την δική του λογική. Πρόσφατα που καλέσαμε τον Πανσερραϊκό να μας εξηγήσει που βρίσκεται, παιδεύονται ακόμη. Έχουν παρουσιάσει ισολογισμό λύσης εκκαθάρισης και το ΓΕΜΗ χωρίς να τους εξηγεί ακριβώς το γιατί, δεν ολοκληρώνει την εκκαθάριση της παλιάς εταιρίας».
Για το πώς ερμηνεύει η Ε.Ε.Α. το νέο νόμο: «Ο νόμος ερμηνεύεται εκ διαμέτρου αντίθετα. Από εκεί και πέρα είναι ο νομοθέτης. Εμείς εφαρμόζουμε τους νόμους. Υπάρχει ένα αθλητικό νομοσχέδιο να κατατεθεί. Προσωπικά δεν ξέρω τι ακριβώς θα προβλέπει σε περιπτώσεις όπως του Άρη. Μπορεί να προβλέπει πιο αυστηρές ή πιο ελαστικές διαδικασίες».
Να με τη νέα ερμηνεία ο Άρης θα πάρει πιστοποιητικό για να παίξει στην Φούτμπολ Λιγκ: «Κατ’ αρχάς η απάντηση είναι όχι για όλους, όχι μόνο για τον Άρη. Από εκεί και πέρα εμείς λέμε ότι θέλουμε να τελειώσει η εκκαθάριση, διότι αναβιώνουν τα χρέη της παλιάς Π.Α.Ε.».
Για το γεγονός ότι όσο ο ΑΡΗΣ δεν μπορεί να δημιουργήσει Π.Α.Ε. τα χρέη δεν μπορούν να μεταβιβαστούν στα φυσικά πρόσωπα όπως προβλέπει η νομοθεσία: «Θα το σκέφτονται μετά αν θα οδηγήσουν μία ομάδα στην Γ΄ Εθνική. Θα ξέρουν ότι δεν θα ανέβουν τον επόμενο χρόνο, αλλά θα μένουν 3-4 χρόνια εκεί».
Για τον διαχωρισμό που υπήρξε στην περίπτωση της Α.Ε.Κ.: «Υπήρξε διαχωρισμός και στην περίπτωση της Α.Ε.Κ. και στην περίπτωση της Λάρισας. Όταν αναλάβαμε το καλοκαίρι εμείς, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε διαφορετικά».