noodles volos banner

Αναστασίου: "Έτοιμοι για το επόμενο βήμα"

Ο Γιάννης Αναστασίου έκανε απολογισμό της προετοιμασίας του Παναθηναϊκού και δηλώνει πως η ομάδα είναι έτοιμη για το βήμα παραπάνω! Το πλάνο που είχε θέσει σε λειτουργία πριν δύο καλοκαίρια ο Παναθηναϊκός βρίσκεται στην κορύφωσή του. Όχι στα λόγια, επειδή έτσι είχαν προαναγγείλει, αλλά και στην πράξη. Τα πρώτα μικρά βήματα έγιναν και πλέον ο Γιάννης Αναστασίου είναι έτοιμος να οδηγήσει την ομάδα του στο… άλμα της επιστροφής στην κορυφή του ελληνικού Πρωταθλήματος. Ο τεχνικός των «πράσινων» έκανε τον απολογισμό του βασικού σταδίου της προετοιμασίας στην Ολλανδία και δεν φοβήθηκε να βάλει τον πήχη ψηλά.

 

Διαβάστε όσα είπε ο Γιάννης Αναστασίου την τελευταία ημέρα στο Όστερμπεκ…

-Τα περισσότερα παιδιά μας είπαν ότι η ομάδα έχει μεγαλώσει. Συμμερίζεστε την άποψη αυτή; Θα έρθουν οι επιτυχίες που περιμένει ο κόσμος;

«Σίγουρα όταν είσαι στον Παναθηναϊκό θέλεις να έχεις επιτυχίες. Η ομάδα δύο χρόνια έδωσε ευκαιρίες σε πολλά νέα παιδιά, ωρίμασε, δημιούργησε έναν κορμό -κάτι που είναι σημαντικό- με Έλληνες παίκτες από την ακαδημία αλλά και παίκτες όπως ο Καρέλης, ο Κλωναρίδης που δεν είχαν βρει το δρόμο τους αλλού. Χτίσαμε έναν κορμό με σωστή νοοτροπία, προσπαθώντας να παίξουμε σωστό ποδόσφαιρο και όχι άναρχο. Αυτό που βλέπω εγώ είναι ότι ωριμάσαμε. Είπα στα παιδιά ότι πλέον δεν είναι νέοι. Όταν ξεκινήσαμε ήταν πιτσιρίκια, ήταν νέοι, δεν είχαν εμπειρίες. Στην Ελλάδα είμαστε μαθημένοι να μην δέχεται τόσα πολλά παιδιά η πρώτη ομάδα. Τώρα είναι άντρες, έχουν κάνει όλοι 50 και παραπάνω συμμετοχές αυτά τα χρόνια, οπότε οι απαιτήσεις σίγουρα μεγαλώνουν. Η ομάδα πλέον έχει υψηλό ανταγωνισμό και θα πρέπει να μάθουν να ζουν με αυτόν γιατί στο υψηλό επίπεδο θα παίζουν μόνο οι καλύτεροι».

-Υπάρχουν δύο στόχοι. Η Ευρώπη και το πρωτάθλημα. Κατά πόσο θεωρείτε στην Ευρώπη ότι είναι θαύμα η πρόκριση στο Τσάμπιονς Λιγκ και στην Ελλάδα πόσο μπορεί ο Παναθηναϊκός να διεκδικήσει το πρωτάθλημα με τους όρους που διεξάγεται;

«Για την Ευρώπη το σημαντικό είναι να περάσουμε τον τρίτο προκριματικό γύρο. Θα είναι σημαντικό για την ομάδα γιατί θα έχει εξασφαλίσει την ευρωπαϊκή συνέχεια είτε στους ομίλους του Europa είτε του Champions League. Πρέπει να κάνουμε το επόμενο βήμα. Για το ελληνικό πρωτάθλημα θα είναι πολύ πιο δυνατό φέτος. Ανέβηκαν ΑΕΚ και Ηρακλής δύο παραδοσιακά δυνατές ομάδες με δυνατή έδρα. Για μας σημαντικό να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε. Χάνουμε το μυαλό μας πολλές φορές από άλλα πράγματα. Θέλουμε να είμαστε συγκεντρωμένοι και εάν το πράξουμε, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε κάθε αντίπαλο. Για τα άλλα τα παρασκηνιακά δεν θα ήθελα να μιλήσω γιατί ξέρετε ότι προτιμώ να μιλάω για ποδόσφαιρο. Όσο το παιχνίδι παίζεται επί ίσοις όροις νομίζω ότι έχουμε καλές πιθανότητες να διεκδικήσουμε κάτι καλύτερο φέτος».

-Τι προσπαθείτε να περάσετε τακτικά στους ποδοσφαιριστές παραπάνω φέτος;

«Τον πρώτο χρόνο βάλαμε σαν βάση κάποια στοιχεία στο παιχνίδι μας. Το δεύτερο χρόνο προχωρήσαμε. Τον πρώτο χρόνο είχαμε ταχύτητα και ενέργεια αλλά όχι σκέψη. Προσπαθήσαμε τη δεύτερη χρονιά να βάλουμε τη σκέψη και να είμαστε πιο ώριμοι. Φέτος στόχος είναι να βελτιώσουμε τις λεπτομέρειες γιατί εκεί κρίνονται οι στόχοι και οι τίτλοι, εκεί κάνουν τη διαφορά οι μεγάλοι παίκτες. Κάποια πράγματα φαντάζουν απλά αλλά είναι και τα πιο δύσκολα. Όσο συνεχίζουμε να παίζουμε ποδόσφαιρο κατοχής και δημιουργίας, με βάση την ταχύτητα που έχουμε πιστεύω ότι στην Ελλάδα έχουμε πολλές πιθανότητες να κάνουμε το βήμα παραπάνω".

- Θα θέλαμε να μας πείτε δυο κουβέντες για τους έξι νεοαποκτηθέντες και εάν υπάρχει περίπτωση απόκτησης ενός επιθετικού ακόμα.

«Ο Βέμερ είναι ένα μπακ με ταχύτητα, πολύ καλός στο αμυντικό κομμάτι, επιθετικά βγαίνει και δημιουργεί. Έχει πάρα πολύ καλή νοοτροπία. Είναι ένας σταθερός και αξιόπιστος παίκτης. Έχει εμπειρία στη Μπουντεσλίγκα, παίζει χρόνια στη Γερμανία. Ο Τελάντερ ήταν στο ραντάρ μας. Ένα παιδί αρκετά δυνατό και aggressive. Αυτή τη στιγμή δεν είναι έτοιμος γιατί είχε την επέμβαση που έκανε και θέλει μια προσοχή. Τον πάμε λίγο συντηρητικά. Είναι πολύ καλός στο ψηλό παιχνίδι, είναι καλός και ήρεμος όταν έχει τη μπάλα, δεν εκβιάζει. Θέλει να παίξει ποδόσφαιρο. Προέρχεται από μια ομάδα, την Άαλμποργκ με σωστή φιλοσοφία σαν ομάδα. Τα reports από τους σκάουτερ ήταν θετικά και κινηθήκαμε να τον αποκτήσουμε γιατί πιστεύω ότι είναι ένα παιδί που σε βάθος χρόνου θα εξελιχθεί σε μια πολύ καλή επιλογή για την άμυνα.

Για τον Εσιέν δεν χρειάζεται να πούμε κάτι για την ποιότητά του. Θέλαμε μια προσωπικότητα στον άξονα, να μεταφέρει το παιχνίδι πιο γρήγορα και να οργανώσει καλύτερα τη μεσαία γραμμή. Δεν είναι έτοιμος στο επίπεδο που θέλουμε. Ενώ θέλει δεν μπορεί να κάνει το βήμα παραπάνω γιατί το σημαντικό είναι να τον έχουμε fit όλη τη σεζόν και όχι να τον έχουμε με προβλήματα. Το καταλαβαίνει και ο ίδιος. Προσπαθούμε να κάνουμε βήματα και όχι άλματα.

Ο Λουντ είναι ένας παίκτης που έχει πάρα πολύ καλά στοιχεία. Πρέπει να συνηθίσει στο τέμπο που θέλουμε να παίξουμε. Είναι διαφορετικός ο ρυθμός στη Φινλανδία. Είναι box to box μέσος, πατάει περιοχή, έχει πολύ καλή τεχνική, χρησιμοποιεί καλά το κεφάλι του, διαβάζει καλά το παιχνίδι, έχει πολύ γρήγορη σκέψη και όταν προσαρμοστεί στο τέμπο που θέλουμε θα μας δώσει πολλά.

Ο Καλτσάς ξέρει την ελληνική πραγματικότητα. Έπαιζε σαν ακραίος επιθετικός. Σε μας έχει λίγο πιο ελεύθερο ρόλο αλλά θέλαμε να δούμε στην προετοιμασία πώς ανταποκρίνεται και σε τέτοιο ρόλο. Ξέρουμε τι μπορεί να κάνει σαν ακραίος επιθετικός. Παράλληλα θέλουμε να εξελίξουμε το παιχνίδι του σαν πιο ελεύθερος. Εχει πάρα πολύ καλά στοιχεία και είναι αρκετά έξυπνος αγωνιστικά.

Ο Σάντσεθ παίζοντας στη Μάλαγα σε υψηλό επίπεδο είναι ένας παίκτης που έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία ζητάς από έναν κεντρικό αμυντικό. Είναι aggressive, καλός με τη μπάλα στα πόδια και το σημαντικότερο για μένα είναι ότι μιλάει και καθοδηγεί την άμυνα. Είναι αρκετά έξυπνος και διαβάζει καλά το παιχνίδι. Μπορεί να βοηθήσει την ομάδα και παράλληλα να εξελίξει τους νέους παίκτες που θα έχει δίπλα του».

-Υπολογίζετε για το πρώτο παιχνίδι των προκριματικών ότι θα έχετε στη διάθεσή σας όλους τους νεοαποκτηθέντες; Με τον Εσιέν τι ακριβώς συμβαίνει και κάνει ειδικό πρόγραμμα;

«Ο Εσιέν από το Μάρτιο δεν έχει παίξει, δεν έχει αγωνιστική παρουσία, οπότε πρέπει με βάση και την ηλικία του και μια ενόχληση στους προσαγωγούς να είμαστε επιφυλακτικοί. Πρέπει να προσέχουμε και την αγωνιστική του κατάσταση γιατί το τέμπο και το επίπεδο που έπαιζε στην Αγγλία πολλές φορές δεν είναι αυτό που θέλουμε εμείς. Προσπαθούμε αν τον φέρουμε εκεί που θέλουμε. Είναι ένας σημαντικός παίκτης για μας και πρέπει να τον έχουμε fit όλη τη σεζόν κι όχι για να παίξει στα προκριματικά και μετά να μείνει εκτός για μεγάλο διάστημα. Γίνεται μια προσπάθεια απ' όλους και από τον ίδιο. Θα πηγαίνουμε μέρα με τη μέρα. Έκανε κάποια κομμάτια τακτικής. Ο βαθμός ετοιμότητας θα φανεί τις επόμενες μέρες. Μόλις επιστρέψουμε στην Αθήνα θα δούμε πώς θα ανταποκριθεί το σώμα του και τι φορτίο προπόνησης μπορεί να δεχθεί. Ο Σάντσεθ είναι fit, δεν έχει τραυματισμό. Η πρώτη του προπόνηση ήταν η πιο πιεστική μέρα προπονήσεων εδώ και ήταν λογικό να αισθανθεί βαριά τα πόδια του. Δεν θα ρισκάρω ποτέ την υγεία ενός παίκτη απλά και μόνο για να κάνει προπόνηση. Προτιμώ να χάσει μια προπόνηση και να είναι εντάξει μετά παρά να τον πιέσω και να τον χάσω για δυο εβδομάδες».